Umowa usługi szkoleniowej Sprzątania miejsc zgonów i dezynfekcji funeralnej

Strony postanowiły co następuje:

§1

1. Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić jednodniowe szkolenie Sprzątania miejsc zgonów i dezynfekcji funeralnej.

2. Szkolenie zostanie przeprowadzony w terminie wybranym przez uczestnika

3. Szczegółowy opis przedmiotu szkolenia został zawarty na stronie internetowej https://szkoleniafuneralne.edu.pl/sprzatanie-miejsc-po-zgonach/

§2

1. Wynagrodzenie Wykonawcy za przeprowadzenie szkolenia, o których mowa w §1 Strony ustalają na łączną kwotę: 1500 złotych / PLN (jeden tysiąc pięćset złotych).

2. Zapłata za kurs będzie płatna jednorazowo przelew internetowym za pomocą bramki płatniczej Imoje.

3. Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

4. Faktury do umowy wystawione będą na: dane Zamawiającego z formularza zgłoszeniowego

5. Usługa szkoleniowa, o której mowa w § 1 ust. 1, jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust.1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

§3

1. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego powierzyć wykonywania umowy w zakresie prowadzenia szkoleń osobom trzecim.

2. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy ścisłej współpracy z Zamawiającym i zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Zamawiającego o trudnościach w wykonywaniu przedmiotu umowy, w tym w szczególności o zamiarze zmiany terminu lub zaprzestania jej realizacji. 

§4

1. Do obowiązków Wykonawcy w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w §2 ust. 1 umowy należy: 1) przygotowanie merytoryczne i przeprowadzenie szkoleń, 2) przygotowanie i wysłanie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika, 3) prowadzenie listy obecności uczestników szkoleń, 4) przygotowanie szkoleń od strony logistycznej – logistyka obejmuje: – sala szkoleniowa dla min. 10 osób, spełniająca wymagania BHP i p. poż., – sprzęt niezbędny do prowadzenia szkolenia: rzutnik, ekran, narzędzia i produkty do przygotowania zwłok itp., – wyżywienie w formie poczęstunku, – przerwy kawowe podczas szkolenia (kawa, herbata, woda)-minimum 2 w ciągu 1 dnia, 5) przygotowanie certyfikatów dla uczestników szkoleń.

2. Do obowiązków Zamawiającego należy: 1) uczestnictwo i czynny udział w zajęciach praktycznych, 2) zapłata wynagrodzenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy.

§5

1. W przypadku niewykonania umowy przez Wykonawcę, Zamawiającemu przysługuje zwrot całej należności wynagrodzenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy,

Odstąpienie od umowy

§6

1. Jeżeli Wykonawca opóźnia się z rozpoczęciem realizacji umowy ponad 6 miesięcy, Zamawiający może bez wyznaczenia terminu dodatkowego odstąpić od umowy.

2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oświadczenie należy wysłać na adres email Wykonawcy biuro@szkoleniafuneralne.edu.pl w terminie o którym mowa w §6 ust. 3

3. W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego w terminie krótszym niż 30 dni od rozpoczęcia szkolenia Wykonawca ze względu na specjalistyczny charakter szkolenia zatrzymuje 50% wpłaconej kwoty tj. 750 zł pozostała część zostanie zwrócona na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.

§7

Do kontaktów w sprawie niniejszej umowy upoważnione są następujące osoby ze strony Wykonawcy: Dyrektor Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego „Polskiego Centrum Szkolnictwa Funeralnego” Pan Adam Ragiel tel. +48669695969, e-mail: biuro@szkoleniafuneralne.edu.pl

§8

W przypadku zmiany adresu, Strony są zobowiązane do pisemnego poinformowania o tym drugiej Strony.

§9

Poufność informacji

1. Z zastrzeżeniem postanowienia ust. 2, Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w poufności wszelkich dotyczących Zamawiającego danych i informacji uzyskanych w jakikolwiek sposób (zamierzony lub przypadkowy) w związku z wykonywaniem umowy, bez względu na sposób i formę ich przekazania, nazywanych dalej łącznie „Informacjami Poufnymi”.

2. Obowiązku zachowania poufności, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do danych i informacji: 1) dostępnych publicznie; 2) otrzymanych przez Wykonawcę, zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, od osoby trzeciej bez obowiązku zachowania poufności; 3) które w momencie ich przekazania przez Zamawiającego były już znane Wykonawcy bez obowiązku zachowania poufności; 4) w stosunku do których Wykonawca uzyskał pisemną zgodę Zamawiającego na ich ujawnienie.

3. W przypadku, gdy ujawnienie Informacji Poufnych przez Wykonawcę jest wymagane na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego, Wykonawca poinformuje Zamawiającego o przyczynach i zakresie ujawnionych Informacji Poufnych. Poinformowanie takie powinno nastąpić w formie pisemnej lub w formie wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej Zamawiającego, chyba że takie poinformowanie Zamawiającego byłoby sprzeczne z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

4. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) dołożenia właściwych starań w celu zabezpieczenia Informacji Poufnych przed ich utratą, zniekształceniem oraz dostępem nieupoważnionych osób trzecich; 2) niewykorzystywania Informacji Poufnych w celach innych niż wykonanie umowy.

5. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania każdej z osób, przy pomocy których wykonuje umowę i które będą miały dostęp do Informacji Poufnych, o wynikających z umowy obowiązkach w zakresie zachowania poufności, a także do skutecznego zobowiązania i egzekwowania od tych osób obowiązków w zakresie zachowania poufności. Za ewentualne naruszenia tych obowiązków przez osoby trzecie Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak za własne działania.

6. W przypadku utraty lub zniekształcenia Informacji Poufnych lub dostępu nieupoważnionej osoby trzeciej do Informacji Poufnych, Wykonawca bezzwłocznie podejmie odpowiednie do sytuacji działania ochronne oraz zobowiązuje się do poinformowania o sytuacji Zamawiającego. Poinformowanie takie, w formie pisemnej lub w formie wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej Zamawiającego, powinno opisywać okoliczności zdarzenia, zakres i skutki utraty, zniekształcenia lub ujawnienia Informacji Poufnych oraz podjęte działania ochronne.

7. Po wykonaniu umowy oraz w przypadku rozwiązania umowy przez którąkolwiek ze Stron, Wykonawca bezzwłocznie zwróci Zamawiającemu lub komisyjnie zniszczy wszelkie Informacje Poufne.

8. Ustanowione umową zasady zachowania poufności Informacji Poufnych, jak również przewidziane w umowie kary umowne z tytułu naruszenia zasad zachowania poufności Informacji Poufnych, obowiązują zarówno podczas wykonania umowy, jak i po jej wygaśnięciu do momentu utraty przez te informacje charakteru Informacji Poufnych. 

§10

1. Z dniem zawarcia umowy, Zamawiający powierza Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych w celu i zakresie niezbędnym do wykonania niniejszej umowy.

2. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych przez Zamawiającego danych osobowych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego o ochronie danych osobowych, w szczególności z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), zwane dalej „RODO”.

3. Wykonawca oświadcza, że zna powszechnie obowiązujące przepisy prawa o ochronie danych osobowych.

4. Wykonawca będzie przetwarzał, powierzone na podstawie umowy dane uczestnika Zamawiającego w postaci imion i nazwisk, adresu e-mail oraz nr telefonu służbowego i numeru pesel.

5. Powierzone przez Zamawiającego dane osobowe będą przetwarzane przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji szkolenia.

6. Wykonawca zobowiązuje się, przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych, do ich zabezpieczenia poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku związanym z przetwarzaniem danych osobowych, w szczególności zgodnie z art. 32 RODO. Z dniem 25 maja 2018 r. Wykonawca poinformuje na piśmie Zamawiającego o zastosowanych środkach technicznych i organizacyjnych zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku związanym z przetwarzaniem danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO.

7. Wykonawca zobowiązuje się dołożyć należytej staranności przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych.

8. Wykonawca dopuści do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osoby posiadające stosowne imienne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych. W tym celu Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawiania i odwoływania imiennych upoważnień do przetwarzania danych osobowych oraz prowadzenia ewidencji tych osób. Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych stanowi załącznik nr 5 do niniejszej umowy, natomiast wzór odwołania upoważnienia do przetwarzania danych osobowych stanowi załącznik nr 6 do niniejszej umowy.

9. Wykonawca zobowiąże do zachowania w tajemnicy przetwarzanych danych osoby, które upoważni do przetwarzania tych danych w celu realizacji niniejszej umowy, zarówno w trakcie zatrudnienia ich u Wykonawcy, jak i po jego ustaniu.

10. Wykonawca po zakończeniu realizacji niniejszej umowy usuwa wszelkie dane osobowe w terminie miesiąca od daty wygaśnięcia umowy oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo powszechnie obowiązujące nakazują przechowywanie danych osobowych w terminie miesiąca od daty wygaśnięcia umowy.

11. Wykonawca zobowiązuje się udzielić wsparcia Zamawiającemu w zakresie wywiązywania się z obowiązku realizacji praw osoby, której dane dotyczą, w szczególności o których mowa w rozdziale III RODO.

12. W przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych, w szczególności o którym mowa w art. 4 pkt 12 RODO, Wykonawca zobowiązuje się do bezzwłocznego poinformowania Zamawiającego, w formie pisemnej oraz dodatkowo na adres mailowy do korespondencji wskazany w niniejszej umowie, o tym fakcie w okresie do 24 godzin, wskazując okoliczności i zakres naruszenia.

13. Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania się do zaleceń pokontrolnych we wskazanym przez Zamawiającego terminie.

14. Jeżeli Wykonawca realizując umowę zleci podwykonawcom prace, w trakcie których będą przetwarzane dane osobowe, odpowiednio powierzy im, za zgodą Zamawiającego, w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie tych danych na warunkach zgodnych z postanowieniami niniejszej umowy. W przypadku zlecenia prac podwykonawcom, Wykonawca odpowiada za szkody, jakie powstaną wobec Zamawiającego lub osób trzecich na skutek przetwarzania przez podwykonawców danych osobowych niezgodnie z niniejszą umową lub przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

15. Wykonawca jest odpowiedzialny za udostępnienie lub wykorzystanie danych osobowych niezgodnie z treścią umowy, a w szczególności za udostępnienie powierzonych do przetwarzania danych osobowych osobom nieupoważnionym.

16. W przypadku naruszenia przez Wykonawcę zasad przetwarzania danych osobowych, jakie określono w umowie (w tym odnośnie złożonych oświadczeń), w przepisach powszechnie obowiązujących, w tym w szczególności w RODO, lub odpowiednich aktach wykonawczych i poniesienia w związku z tym przez Zamawiającego jakiejkolwiek szkody, Wykonawca jest zobowiązany do pokrycia pełnej szkody Zamawiającego. Pod pojęciem szkody należy rozumieć szkodę rzeczywistą („damnum emergens”) oraz utracone korzyści („lucrum cessans”). Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego, w formie pisemnej oraz dodatkowo na adres mailowy do korespondencji wskazany w niniejszej umowie, o jakimkolwiek postępowaniu, w szczególności administracyjnym lub sądowym, dotyczącym przetwarzania przez Wykonawcę danych osobowych określonych w umowie, o jakiejkolwiek decyzji administracyjnej lub orzeczeniu dotyczącym przetwarzania tych danych, skierowanych do Wykonawcy, a także o wszelkich planowanych, o ile są wiadome, lub realizowanych kontrolach i inspekcjach dotyczących przetwarzania u Wykonawcy tych danych osobowych, w szczególności prowadzonych przez inspektorów upoważnionych przez organ nadzorczy.

17. Zamawiający powierza Wykonawcy realizację obowiązku informacyjnego wobec osoby, której dane dotyczą. 20. Obowiązki określone powyżej, a związane z RODO stosuje się od dnia 25 maja 2018 r. Wykonawca jest zobowiązany, by z tą datą wszelkie czynności podejmowane w związku z realizacją umowy były zgodne z RODO, w tym również czynności rozpoczęte i niezakończone przed tą datą.

18. Wykonawca zapewni w okresie obowiązywania niniejszej umowy pełną ochronę danych osobowych oraz zgodność ze wszelkimi obecnymi oraz przyszłymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych i prywatności.

19. W przypadku zmiany przepisów prawa lub wydania przez odpowiednie organy nowych wytycznych lub interpretacji dotyczących stosowania przepisów dotyczących ochrony i przetwarzania danych osobowych, Wykonawca zobowiązuje się do ich stosowania, a Zamawiający dopuszcza zmiany sposobu realizacji umowy lub zmiany zakresu świadczeń wykonawcy wymuszone takimi zmianami prawa.

20. Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję postanowienia umowne w zakresie ochrony danych osobowych.

21. Zlecający zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy danych osobowych osób zmarłych, które podczas kursu były przygotowywane.

22. Zlecający udziela zgody Wykonawcy używać swojego wizerunku do celów marketingowych, a w szczególności do upubliczniania zdjęć z zajęć na portalach społecznościowych i stronach internetowych

Postanowienia końcowe

§11

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§12

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.

§13

Ewentualne spory mogące wyniknąć na tle wykonania umowy rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.

§14

Umowę sporządzono i zaakceptowano w formie elektronicznej

Scroll to Top